NEWS


Title

subtitle

Met de zomercampagne ‘Is dit de beste Coca-Cola ooit?’ wil het merk consumenten stimuleren om de nieuwe Coca-Cola zero sugar te proeven en te overtuigen om te kiezen voor deze suikervrije variant. Zero sugar, 100% smaak!

 

 

Coca-Cola nodigt Belgen uit om te proeven: ‘Is dit de beste Coca-Cola ooit?’

 

Coca-Cola roept een nieuwe wereldwijde campagne in het leven om het vernieuwde recept voor Coca-Cola zero sugar te ondersteunen. Met deze campagne wil Coca-Cola alle Belgen de vernieuwde suikervrije variant laten proeven om een antwoord te krijgen op de vraag: ‘Is dit de beste Coca-Cola ooit?’ Maar er is meer! Niet alleen de smaak van de Coca-Cola Zero Sugar wordt aangepakt, er is ook een nieuwe look.

 

Anouk Van Hauteghem, Marketing Director Belux bij Coca-Cola Services voegt toe: “We zijn heel enthousiast over deze vernieuwingen, zowel voor de smaak, als voor de visuele identiteit van ons merk. Het nieuwe ontwerp brengt Coca-Cola original taste, Coca-Cola zero sugar en Coca-Cola light samen in een geüpdatete versie van de in 2016 gelanceerde 'One Brand'-strategie. Met het nieuwe ontwerp ontstaat er wereldwijd meer consistentie in de iconische trademarks.

 

coca-cola zero sugar nieuwe verpakking

 

Less is more: ontdek de nieuwe elegante look van Coca-Cola

 

Voor het eerst sinds 2016 sleutelt The Coca-Cola Company aan de look van zijn iconische merk. De basis van het ontwerp is de originele en universeel herkenbare rood van het merk. De kleur staat symbool voor de authentieke en verfrissende smaak van Coca-Cola. Wanneer rood wordt gecombineerd met witte letters, is het Coca-Cola original taste. De combinatie met zwart is typerend voor Coca-Cola zero sugar. Coca-Cola Light krijgt ook een update met de kenmerkende zilveren achtergrond en het rode logo. Deze nieuwe looks zullen consistent zijn in alle markten.

 

coca-cola zero sugar nieuwe look

 

En er is nog meer spannend nieuws voor de nieuwe Coca-Cola zero sugar: bij de nieuwe verpakking zijn alle petflessen gemaakt van 100% gerecycleerd plastic (behalve dop & etiket). Deze verwezenlijking is onderdeel van Coca-Cola’s duurzaamheidsambities en maakt deel uit van hun engagement om de meest duurzame verpakkingsoplossingen te vinden voor de consument én de planeet.

 

Het nieuwe ontwerp stroomt in België gefaseerd in. Coca-Cola light ligt vernieuwd in de rekken sinds mei, in juli volgt Coca-Cola zero sugar met de vernieuwde smaak, gevolgd door Coca-Cola original taste in september. De verpakkingsupdate wordt in eerste instantie gelanceerd in Europa en Latijns-Amerika. De wereldwijde uitrol vindt plaats in de loop van 2021, waarbij de smaken in 2022 volledig zullen zijn overgeschakeld.

 

coca-cola nieuwe look

 

Mediacontact

Ben je een journalist of blogger en wil je graag met de mediaverantwoordelijke van Coca-Cola België en Luxemburg in contact wil komen? Dat kan via onderstaande gegevens.