NEWS


Title

subtitle

Wie vanaf april Coca-Cola koopt, vindt het drankje misschien in een Euro 2020 verpakking. Dat is geen vergissing, want ondanks de verplaatsing van het EK voetbal 2020 naar 2021 zal Coca-Cola de bijhorende verpakkingen niet uit de rekken halen. De verpakkingen vernietigen zou verspilling zijn, en dit wil Coca-Cola absoluut vermijden – zeker binnen de huidige context. De bijhorende marketingcampagne wordt wel geschrapt.

 

 

Euro 2020

 

 

Vorige week kondigde UEFA aan het EK voetbal 2020, dat deze zomer had moeten plaatsvinden, met 12 maanden uit te stellen omwille van het coronavirus. Ook de bijhorende marketingcampagne van Coca-Cola zal dus worden geschrapt. Onze prioriteit is momenteel de veiligheid en de gezondheid van onze medewerkers en mensen wereldwijd.  Terwijl de wereld zich aanpast en beschermt tegen het virus, zullen we onze inspanningen als bedrijf richten op hoe we de komende weken en maanden een verschil kunnen maken voor onze consumenten, klanten en gemeenschappen. 

coca-cola blikjes euro 2020

 

Verpakkingen

 

Als jarenlange trotse partner van ons nationale elftal ontwierpen we in de aanloop naar het toernooi verpakkingen in thema van Euro 2020. Ook nu het EK voetbal 2020 verplaatst wordt naar volgend jaar, kiest Coca-Cola ervoor de blikjes, petflessen en glazen flesjes die snel zullen toestromen in winkels toch op de markt te houden. 

De verpakkingen stonden al klaar vóór de coronacrisis Europa trof en UEFA aankondigde het EK voetbal deze zomer niet te laten doorgaan. De verpakkingen nu nog veranderen zou betekenen dat ze vernietigd moeten worden. Dat was voor Coca-Cola geen optie. 

 

Het past niet binnen onze visie om de Euro 2020 verpakkingen zomaar te vernietigen, zeker niet binnen de huidige context waar onze mensen harder dan ooit werken om de supermarkten te kunnen blijven bevoorraden”, aldus Anouk Van Hauteghem, marketing directeur bij Coca-Cola Services.

 

De wedstrijd die terug te vinden is op de verpakkingen, waarbij consumenten tickets voor de wedstrijd tegen Denemarken in juni op het EK konden winnen, is niet meer geldig. Deze informatie kan de consument ook terugvinden op de website van Coca-Cola: www.coca-cola.be/UEFA

 

Coca-Cola hoopt volgend jaar terug te kunnen komen bij de consument met een nieuwe wedstrijd. 

 

 

Meer info over Coca-Cola in België en Luxemburg vind je hier.

Mediacontact

Ben je een journalist of blogger en wil je graag met de mediaverantwoordelijke van Coca-Cola België en Luxemburg in contact wil komen? Dat kan via onderstaande gegevens.