NEWS


Title

subtitle

Chaudfontaine, 18 juni – Het mineraalwatermerk Chaudfontaine blijft investeren in haar bottelarij  in de Luikse regio. Het bedrijf stelde deze ochtend een aseptische lijn en een siroopinstallatie voor, goed voor een investering van 20 miljoen euro. Daarmee bevestigt Chaudfontaine meteen ook zijn lokale verankering in de streek. Dankzij de investering lanceert het merk in juli de nieuwe dranken Chaudfontaine Fusion niet-bruisend en Chaudfontaine Sensation op de Belgische markt om beter in te spelen op de vraag van de consument naar meer natuurlijke dranken. Het merk kondigde ook aan dat alle plastic Chaudfontaine-flessen tegen eind 2019 zullen bestaan uit 100% gerecycleerd plastic (met uitzondering van de dop en het etiket). Dat wil zeggen dat het plastic dat gebruikt wordt voor het maken van de flessen volledig afkomstig zal zijn van gerecycleerde flessen. Tot slot zullen ook de plastic verpakkingsfolies vanaf augustus 2019 uit 100% gerecycleerd plastic bestaan.

 

 

Investeren in innovatie

 

Innovatie staat centraal in de strategie van Chaudfontaine om beter in te spelen op de verwachtingen van de consumenten die op zoek zijn naar natuurlijke dranken in verschillende verpakkingen en met minder suiker. Om aan die vraag tegemoet te komen doet Chaudfontaine een van zijn grootste investeringen ooit in de bottelarij, namelijk 20 miljoen euro voor de installatie van een aseptische lijn en een siroopinstallatie. “Die zijn immers onmisbaar voor het produceren en bottelen van die nieuwe, natuurlijkere en caloriearme dranken”, aldus Ben Bijnens, Country Director Benelux van Coca-Cola Services. Vanaf juli worden twee nieuwe dranken op basis van het natuurlijke mineraalwater van Chaudfontaine op de Belgische markt gelanceerd: Chaudfontaine Fusion niet-bruisend, een niet-bruisend drankje met natuurlijke aroma's in drie smaken (Citroen & Limoen; Watermeloen & Meloen; Limoen, Komkommer & Munt) en Chaudfontaine Sensation, een licht-bruisend drankje met een vleugje vruchtensap in drie smaken (Citroen & Citroengras; Bramen & Limoen; Abrikoos & Vlierbloesem).

 

Wanneer de nieuwe aseptische lijn op volle toeren draait, kunnen per uur 36.000 flessen worden gebotteld.

 

Chaudfontaine investeert op regelmatige basis in zijn bottelarij: sinds de overname in 2003 is het globale investeringsbedrag opgelopen tot meer dan 147 miljoen euro. Dat bewijst eens te meer dat Chaudfontaine blijft investeren in haar lokale verankering op lange termijn.

 

Die investering verandert overigens niets aan de manier waarop het natuurlijk mineraalwater van Chaudfontaine, dat bekend staat voor zijn uitzonderlijke kwaliteit, wordt gebotteld. De hoeveelheid drank die de nieuwe aseptische lijn zal kunnen produceren, heeft op geen enkele manier invloed op de toevoer of de productie van de bron. Meer dan ooit gaat in dit proces aandacht naar het respect en de bescherming van de natuur.

 

 

Alle petflessen van Chaudfontaine zullen tegen eind 2019 bestaan uit 100% gerecycleerd plastic

 

Het debat rond verpakkingen is alomtegenwoordig. Chaudfontaine kiest ervoor om op dit vlak en leidersrol te nemen en haar schouders te zetten onder het principe van een kringloopeconomie. "Daarom werd besloten dat alle plastic flessen van het merk vanaf eind 2019 zullen worden gemaakt van 100% gerecycleerd plastic. Dat maakt van Chaudfontaine een van de eerste Belgische watermerken die volledig circulaire verpakkingen gebruikt", beklemtoont Etienne Gossart, Country Director Belux van Coca-Cola European Partners. Het merk doet het op dat vlak overigens al goed: alle plastic flessen van Chaudfontaine bevatten nu al 50% gerecycleerd plastic en 15% plantaardig plastic. Ook de plastic verpakkingsfolies van Chaudfontaine zullen vanaf augustus gemaakt zijn van 100% gerecycleerd plastic. Deze voortrekkersrol is niet beperkt tot de plastic flessen: de glazen Chaudfontaine-, goed voor een derde van het totale aantal verpakkingen, worden gemiddeld 50 keer hergebruikt. Door die verschillende soorten verpakkingen aan te bieden wil Chaudfontaine haar klanten en consumenten de vrijheid laten om zelf te kiezen welke verpakking het best aansluit bij hun behoeften en verwachtingen.

 

Meer info over Coca-Cola in België en Luxemburg vind je hier.

Meer info over de productievestiging van Chaudfontaine vind je hier.

Mediacontact

Ben je een journalist of blogger en wil je graag met de mediaverantwoordelijke van Coca-Cola België en Luxemburg in contact wil komen? Dat kan via onderstaande gegevens.